martes, 29 de diciembre de 2009

Conclusió




És possible que el disseny d’una activitat d’aprenentatge significatiu mitjançat per un docent i les tics per a una alumna, esdevingui alhora un aprenentatge significatiu per al mateix docent? Doncs si. Possiblement aquesta sigui la conclusió més important de totes les que són possible extreure d’aquesta tasca. Això ha estat possible perquè el mateix disseny de l’activitat, en la qual Adelaide és un aprenentatge significatiu per a ella, obliga al docent a plantejar-se un problema, entendre’l i referir-se als seus coneixements previs al respecte per tal d’iniciar un procés de resolució que esdevé significatiu qual arrela en aquest coneixements previs per forçar a una reestructuració dels models mentals.
Però, per què mitjançada per les TIC’s? Perquè, entenem, ens permet copsar de manera explicita l’esquema mental en el qual arrela el problema i visualitzar el procés de reestructuració cognitiva que es produeix amb l’aprenentatge significatiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario